Sunday, December 19, 2010

Kamu rasa kamu Gay dan kamu OK?? Ini jawapan untuk kamu..

Assalamualaikum guys.

Selama ni isu gay kat malaysia memang dah diketahui umum dan kadang2 jadi bahan gurauan aku n kawan2 utk hiburkan diri sendiri..
arini aku bukak paper dan panas isu tentang pengakuan seorang Gay yang sangat berani dan selamber badak tanpa memikirkan sensetiviti rakyat2 Malaysia dan bangsa melayu..Malang nasib orang Melayu dan Islam hari ini kerana gay tersebut merupakan seorang anak Melayu dan beragama Islam (Islam ke kalau dah kes macam ni??Wallahualam..aku x layak nak kata orang kafir..hanya Allah yang tentukan..)

Jadi kat bawah ni aku dapat 1 komen yang menarik dari seorang pengomen di FB Oh Media!..sangat padat dan tepat jawapannya untuk golongan2 manusia kaum Luth yang dilaknat nih..Aku amat mengalu2kan golongan yang "Saya Gay ,Saya OK" ni untuk baca dan renung kembali..kami xkan pernah menghina anda jika bukan anda yang minta untuk dihina..so semoga anda sedar dan fikirkan kembali, Ayat manusia lebih benar ataupun Ayat dan Firman2 Allah lebih benar..

p/s:untuk tengok video tu,korang boleh ke link ni---->http://www.youtube.com/watch?v=SJLSteQIcms (malas nak upload..lambat..heheh)

p/s lagi:lagi satu,sebelum baca,tutup la dulu lagu kat sebelah ni..khusyuk sket baca..lagipon ada ayat2 suci..tekan je pause orait? :)

Oleh AntZameer

Nabi Luth adalah anak saudara kepada Nabi Ibrahim a.s. iaitu ayahnya yang bernama Haran bin Terah. Nabi Luth diutuskan sebagai rasul kepada satu kaum yang mendiami sepanjang timur laut (Dari Israel - Yordania), Laut Mati. Ibukota Sodom terl...etak di Utara Basin, Laut Mati.

Hampir keseluruhan kaum ini mengamalkan gaya hidup songsang, iaitu melakukan hubungan kelamin sesama sejenis iaitu lelaki dengan lelaki yakni meninggalkan perempuan. Perbuatan ini merupakan sesuatu penyelewengan fitrah yang amat buruk. Nabi Luth telah menyeru mereka untuk menghentikan perbuatan tersebut disamping menyampaikan seruan-seruan Allah, tetapi mereka mengabaikannya dan malah mereka mengingkari kenabiannya. Akhirnya, kaum Nabi Luth dimusnahkan dengan bencana yang sangat mengerikan dan dahsyat. Kejadian ini berlaku pada kira-kira tahun 1800 sebelum Masihi.

kepada encik azwan ismail..anda adalah syaitan.

Al-An`aam:112
وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ
Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap nabi itu musuh, yaitu syaitan-syaitan (dari jenis) manusia dan (dan jenis) jin, sebahagian mereka membisikkan kepada sebahagian yang lain perkataan-perkataan yang indah-indah untuk menipu (manusia) [499]. Jikalau Tuhanmu menghendaki, niscaya mereka tidak mengerjakannya, maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan.

>>> sebahagian mereka membisikkan kepada sebahagian yang lain perkataan-perkataan yang indah-indah untuk menipu <<<<

An-Nas : 6
مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ
(Syaitan itu) adalah di kalangan jin dan manusia

...sudahlah sesat..mengajak pula pada kesesatan....anda mmg syitan yg nyata.....

ayat dibawah ni khas untuk anda.(dan gay-gay yg lain)
_______________________________________________________
Al-Anbiyaa`:074
وَلُوطًا ءَاتَيْنَاهُ حُكْمًا وَعِلْمًا وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَتْ تَعْمَلُ الْخَبَائِثَ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فَاسِقِينَ
dan kepada Luth, Kami telah berikan hikmah dan ilmu, dan telah Kami selamatkan dia dari (azab yang telah menimpa penduduk) kota yang mengerjakan perbuatan keji [966]. Sesungguhnya mereka adalah kaum yang jahat lagi fasik,

Al-Anbiyaa`:075
وَأَدْخَلْنَاهُ فِي رَحْمَتِنَا إِنَّهُ مِنَ الصَّالِحِينَ
dan Kami masukkan dia ke dalam rahmat Kami; karena sesungguhnya dia termasuk orang-orang yang saleh.
_______________________________________________________

Asy-Syuaraa`:165
Mengapa kamu mendatangi jenis lelaki di antara manusia,

Asy-Syuaraa`:166
dan kamu tinggalkan isteri-isteri yang dijadikan oleh Tuhanmu untukmu, bahkan kamu adalah orang-orang yang melampaui batas".

Asy-Syuaraa`:167
Mereka menjawab: "Hai Luth, sesungguhnya jika kamu tidak berhenti, benar-benar kamu termasuk orang-orang yang diusir"

Asy-Syuaraa`:168
Luth berkata: "Sesungguhnya aku sangat benci kepada perbuatanmu".

Asy-Syuaraa`:169
(Luth berdo`a): "Ya Tuhanku selamatkanlah aku beserta keluargaku dari (akibat) perbuatan yang mereka kerjakan".

Asy-Syuaraa`:170
Lalu Kami selamatkan ia beserta keluarganya semua,

Asy-Syuaraa`:171
kecuali seorang perempuan tua (isterinya), yang termasuk dalam golongan yang tinggal.

Asy-Syuaraa`:172
Kemudian Kami binasakan yang lain.

Asy-Syuaraa`:173
Dan Kami hujani mereka dengan hujan (batu) maka amat jeleklah hujan yang menimpa orang-orang yang telah diberi peringatan itu

_______________________________________________________

Hud:078
وَجَاءَهُ قَوْمُهُ يُهْرَعُونَ إِلَيْهِ وَمِنْ قَبْلُ كَانُوا يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ قَالَ يَاقَوْمِ هَؤُلَاءِ بَنَاتِي هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَلَا تُخْزُونِ فِي ضَيْفِي أَلَيْسَ مِنْكُمْ رَجُلٌ رَشِيدٌ
Dan datanglah kepadanya kaumnya dengan bergegas-gegas. Dan sejak dahulu mereka selalu melakukan perbuatan-perbuatan yang keji [730]. Luth berkata: "Hai kaumku, inilah puteri-puteriku, mereka lebih suci bagimu, maka bertakwalah kepada Allah dan janganlah kamu mencemarkan (nama)ku terhadap tamuku ini. Tidak adakah di antaramu seorang yang berakal ?"

Hud:082
فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِيَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهَا حِجَارَةً مِنْ سِجِّيلٍ مَنْضُودٍ
Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri kaum Luth itu yang di atas ke bawah (Kami balikkan), dan Kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi,

Hud:083
مُسَوَّمَةً عِنْدَ رَبِّكَ وَمَا هِيَ مِنَ الظَّالِمِينَ بِبَعِيدٍ
Yang diberi tanda oleh Tuhanmu, dan siksaan itu tiadalah jauh dari orang-orang yang zalim [733].

_______________________________________________________

Al-Qamar:036
وَلَقَدْ أَنْذَرَهُمْ بَطْشَتَنَا فَتَمَارَوْا بِالنُّذُرِ
Dan sesungguhnya dia (Luth) telah memperingatkan mereka akan azab-azab Kami, maka mereka mendustakan ancaman-ancaman itu.

Al-Qamar:037
وَلَقَدْ رَاوَدُوهُ عَنْ ضَيْفِهِ فَطَمَسْنَا أَعْيُنَهُمْ فَذُوقُوا عَذَابِي وَنُذُرِ
Dan sesungguhnya mereka telah membujuknya (agar menyerahkan) tamnuya (kepada mereka), lalu Kami butakan mata mereka, maka rasakanlah azab-Ku dan ancaman-ancaman-Ku.

Al-Qamar:038
وَلَقَدْ صَبَّحَهُمْ بُكْرَةً عَذَابٌ مُسْتَقِرٌّ
Dan sesungguhnya pada esok harinya mereka ditimpa azab yang kekal.

Al-Qamar:039
فَذُوقُوا عَذَابِي وَنُذُرِ
Maka rasakanlah azab-Ku dan ancaman-ancaman-Ku [1438].

_______________________________________________________

kesimpulannya

taha 113
وَكَذَلِكَ أَنْزَلْنَاهُ قُرْءَانًا عَرَبِيًّا وَصَرَّفْنَا فِيهِ مِنَ الْوَعِيدِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ أَوْ يُحْدِثُ لَهُمْ ذِكْرًا
Dan demikianlah Kami menurunkan Al Qur`an dalam bahasa Arab, dan Kami telah menerangkan dengan berulang kali, di dalamnya sebahagian dari ancaman, agar mereka bertakwa atau (agar) Al Qur`an itu menimbulkan pengajaran bagi mereka.

>>> dan Kami telah menerangkan dengan berulang kali<<<<

note:dalam al quran banyak digunakan kami sebgai kata ganti nama tuhan bukan menggambarkan tuhan yg banyak tapi dalam bahasa arab dan hebrew(ibrani) terdapat 2 jenis plural..plural of number and...plural of respect(the royal plural)...

wassalam
antzameer

camane korang rasa??dah dapat point untuk fikir balik apa yang korang dah,sedang atau akan buat??aku bukanla ustaz atau manusia yang sangat alim..tapi aku tahu yang mana buruk dan mana yang baik..apa yang golongan2 anda ini buat memang sudah terang-terangan buruk dan sangat bodok serta dilaknat Allah..aku takut tengok apa kesannya pada anak2 bangsa aku akan datang...dan aku takut bumi Malaysia yang aman ni akan dilaknat Allah kerana golongan ini..So aku harap korang boleh fikir sendiri dan balik ke pangkal jalan..tolong jangan jadikan diri korang tu bahan hinaan dan menjadi ikon yang memalukan bangsa,agama serta negara kita..kalo rasa2 xleh nak insaf jugak,pegilah buat di satu tempat di mana Allah takkan dapat melihat perbuatan korang..

kepada korang2 yang normal ni..aku tau ramai mesti yang marah n mencarut2 bagai la kat mamat ni..aku rasa jangan buat macam tu..doakan dia dan golongan2 dia ni kenal diri diaorang yang sebenar2nya..jangan hina dan caci maki mereka..sebab menda2 itu membuat diaorang marah dan menjadikan mereka tak peduli lagi dengan teguran2 yang bermanfaat utk mereka..aku pun penah kutuk golongan2 ni..tapi dalam hati aku berharap diaorang kembali menjadi lelaki normal..

thanx 4 reading guys..untuk kebaikan bersama..Love ya.. :)

No comments:

Post a Comment