Friday, June 4, 2010

Indah rupa dari khabar,indah poster dari cerita...



Assalamualaikum guys..

hehe..xde idea ape nak tulis blog sejak 2 menjak ni..tapi smalam baru dapat idea..for the first time nak jadi pengkritik filem..alasannya?sbb terlalu kecewa dgn sebuah filem yg amat dinantikan,tapi x seperti yg diharapkan..Lagenda Budak Setan..sebelum ni gua x penah dgr pon pasal novel yg antara terlaris di Malaysia ni dulu..bile dah nk kua filem,baru la gua dok usha2 sipnosis n jalan citernya..masa gua baca jalan citer trus gua tertarik nak tgk (sbb gua tgh jiwang kot skrang...hehehe).Dengan plakon2 yg gua mmg suka especially lisa surihani yg mmg serasi ngan farid kamil n que haidar..soo,dengan x sabarnya gua menunggu filem ni kua..dan smalam adalah harinya..dipendekkan citer,masuk panggung dgn berkobar2,kua panggung dgn mencarut2 kemarahan (xde la smpai cmtu..hehe)..ye ah,cmne x frust,spatutnya citer ni bole jad 1 fenomena,tapi hasilnya mmg akan menjadi sasaran mulut2 pengkritik filem..sbb ape? antara sebab2 yg gua x suka ialah,jalan citernya TERRRRlalu la pantas..nama film lagenda budak setan,tapi jadi budak setannya x smpai 10 minit pown..tup2 trus dapat awek tuh n tros jadi baek..tup2 lag trus ayu (lisa surihani) kena kawen,terus xcident,trus tukar muka..tup2 baru 10 minit tukar muka tros kena pukul smpai ilang ingatan pulak..tup2 lagi kawen ngan kasha(farid)..tup2 lagi mati sudeeehhh...

masa ayu kena pukul smpai ilang ingatan tu gua rasa cam nak tgk jam,sbb gua rasa macam baru 20 minit duk dlm panggung tuh..tapi sedar x sedar citer ade la dalam 1jam stengah...1st2 skali yg gua akan salahkan adalah pengarah filem ni..ntah ape nama gua x penah dgr pon sbelum ni..tapi sbb filem ni direkemen oleh CIp Kodok(afdlin Shauki),gua pon bagi la pluang kat pengarah tu amik RM14 gua (2 tiket gua blanje kamal 1..hehehe) utk tgk citer dia..tapi,hampeh..pelakon2 yang mantap,tapi maybe salah pilih pengarah..sorry to say tuan fdam...

end of criticsm session..


last skali gua nak cakap,saat2 utk result last sem dah nak kua 10 jun ni..bukan nak kata gua over confident,tapi gua cam dapat rasa result kali ni akan lebih baik dari sbelumnya..sbb gua bole ckp sem lepas la gua paling rajin..hahahaa...hehehe..can't wait for new semester,but i didn't believe that it will be the last..owh i'm gonna miss all the momment since i've been there..especially all my gud classmates,frens,lecturer ..how i'm goin to live without them next year??Allah je yang tahu..

smoga semua kbahagiaan n kejayaan yang kita impikan dimakbulkan Allah..i always pray for u guys..t'care,love u guys soo much.. :)

No comments:

Post a Comment